[Info-vax] Itanium question [2]

Hans Vlems hvlems at freenet.de
Mon May 18 09:17:38 EDT 2015

Op zondag 17 mei 2015 23:06:57 UTC+2 schreef MG:

> It shouldn't, or I remember it prompts, but I remember you
> can still manually proceed.  (When I once swapped out an
> rx2600 System Board).  A bit of a hassle, or nag, if you
> will, but it's better than nothing, I guess.
>
> The whole problem here, of course, is that many System
> Boards are second-hand, the rare new (or NOS) ones are
> probably not worth the price...  Usually people probably
> just find a whole new rx2600, but the supply seems to
> have dried up.
>
> Considering you don't have an MP/iLO card and that you
> run this system at home, I would consider using the new
> [...]

In dutch for simplicity, and apologies to those without Dutch (surely just a few, right? :-)

Marco, de eerste de beste boot nadat het nieuwe moederbord was geplaatst
gaf fout nummer 55 (zie de eerste post in deze serie). Tegelijk daarmee
meldde het systeem dat het niet mogelijk was om met deze fout een operating
system te booten en vervolgens liet het een menu zien waar alleen EFI,
boot opties en een configuratie item in voorkwamen.
Vervolgens heb ik met sysmode de mode SERVICE gekozen en sysset liet niet
toe om het attribuut prodmode te veranderen (in zichzelf trouwens).
De ID's van een aantal opties, vermoedelijk cpu's en het systeem serienummer,
moeten worden aangepast. Volgens de manual zou na de plaatsing van een
vervangend bord de firmware moeten vragen om de oude waarden te kopieren.
Omdat dit bord al gebruikt was conflicteren de ID's van mijn onderdelen
met die van het vervangende bord. Ik kan geen commando vinden om de oude
ID's op dat bord te overschrijven. ALs jij een trucje weet houd ik me
aanbevolen. Ik wacht nog even met het terugbouwen van het oude moederbord.

Ik heb nog onderzocht of de grote verbindingsconnector naar de PCI cardcage
omgezet kon worden maar het lijkt erop alsof alle pinnen op het bord zijn
doorgesoldeerd en ik ben niet dapper genoeg om dat om te bouwen ;)

Hans